Vill du ta körkort i Stockholm? Huvudstaden har ett stort utbud med körskolor för praktisk och teoretisk upplärning för körkort, och det kan vara rena djungeln att hitta rätt för just dig och ditt behov. Vi hjälper dig att rangordna din bästa trafikskola i Stockholm som passar ditt behov och tips på vad du kan tänka på när du ska göra ditt val av körskolor.

Bästa Trafikskola Stockholm – Topp 4

My Driving Academy

Stockholms modernaste trafikskola

Detta är en av de nyaste av alla trafikskolor i Stockholm och har fått höga betyg och omdömen av tidigare elever. Många uppskattar deras moderna syn på att det ska vara simpelt och smidigt att ta körkort.

Det är enkelt för dig att ta körkort i Stockholm via My Driving Academy, då de i nuläget har 7 kontor runtom i Stockholm. Det är därmed alltid enkelt att hitta en körskola som befinner sig nära dig.

En av deras styrkor är att de erbjuder körkortsteori via en app. Detta gör denna körskola unik och du kommer märka hur smidigt det blir för dig att öva körkortsteori vart du än befinner dig.

• Håller kurser på både svenska och engelska
  • Tillgänglig app för körkortsteori
  • Betalning kan erbjudas med Klarna
  • Klimatsmarta bilar och kontor
  • Studentrabatt via Mecenat
Till My Driving Academy

Körkortshuset

Mångårig erfarenhet av körkortsutlärning

På denna körskola får du ta del av personalens gedigna kunskap kring trafik och pedagogik och du kan känna dig trygg i att få en grundlig utbildning.

Det är enkelt att boka ditt körkortspaket via deras e-handel och du kan se direkt vad det kommer kosta dig. Du kan även se vilka tider som är lediga för din bokning så du snabbt får en inbokad tid direkt vid betalning för ditt första övningskörningstillfälle.

Utöver paket med körlektioner har de även bokpaket för teorin, och även online tester som du smidigt kan utöva hemifrån.

• Intensivutbildning
  • Två platser i Stockholm
  • Miljövänliga bilar
  • Boka allt online via deras e-handel
  • Övningskörning på vardagar och lördagar
Till Körkortshuset

Storstockholms Trafikskola

Flerspråkig trafikskola

Trafikskolan ligger i Rissne centrum och är välkänd för att kunna erbjuda utbildning på flera olika språk utöver svenska; bland annat turkiska och arabiska. Du har möjlighet att få ditt kursmaterial på annat språk med.

Har du svårt att komma ifrån jobb, studier eller dylikt på dagtid på vardagarna, har denna körskola fördelen att de har övningskörning till sent på kvällarna. De använder sig enbart av miljövänliga bilar som är enkla att köra.

• Väletablerad skola med goda studieresultat
  • Erbjuder även utbildning i automatväxel
  • Högutbildade lärare
  • Miljövänliga bilar
  • Delbetalning med fast månadskostnad
Till Storstockholms Trafikskola

Saltsjö Trafikskola

Familjeföretag med stort engagemang

Denna körskola har fått goda omdömen, bland annat för kursledarnas gedigna kunskap kring trafikregler, och hur de lär ut på ett roligt och pedagogiskt sätt.

De har en e-handel som du köpa olika kurspaket via, och du kan bland annat betala med Swish. I de flesta kurspaketen ingår även digitalt kursmaterial där du loggar in på en sida för att ta del av all teori du behöver kunna inför teoriprovet.

• Engagerade lärare
  • Kontorstider alla vardagar
  • Bra omdömen av tidigare elever
  • Enkelt att ta sig till trafikskolan
  • Erbjuder lärorika teorilektioner
Till Saltsjö Trafikskola

Val av körkortsutbildning – Vad ska du tänka på?

När du ska ta körkort i Stockholm kan det vara svårt att veta vilka dina behov är för att du ska få en så bra utbildning som möjligt. Kanske behöver du fundera på följande:

• Hur många lektioner behöver du ta?
  • Hur mycket tid kan du lägga på övningskörning?
  • Vilken typ av trafiklärare vill du ha?

Vi har underlättat för dig genom att ta fram en tabell med flera andra saker som kan vara värda ett fundera över. Här ser du enkelt om de fyra trafikskolor i Stockholm som nämnts ovan kan erbjuda dig olika tjänster eller inte.

Tabell – detta ingår hos de olika trafikskolorna

My Driving Academy Körkortshuset Saltsjö Trafikskola Storstockholms Trafikskola
Har olika paket med körlektioner
Kurser för både manuell och automatväxlad bil